אז מה זה רימרקטינג?
אז מה זה רימרקטינג

אז מה זה רימרקטינג?

Remarketing או בעברית "שיווק מחדש" זוהי שיטת פרסום שכל בעל עסק חייב להכיר ולהתחיל לעבוד איתה.

מכירים את זה שגלשתם לאתר אינטרנט שעסק במוצר או שירות מסויים ולאחר מכן ראיתם באנרים של אותו מותג באתרים גדולים ברחבי הרשת כגון ynet, מאקו, וואלה, youtube וכדומה? זה נקרא רימרקטינג.

רימרקטינג הינה שיטת פרסום שהיתה נחלתה של המפרסמים הגדולים בגלל עלויות הפרסום היקרות עד שהגיעה גוגל.

גוגל שינתה את כללי המשחק

גוגל היתה הראשונה שהנגישה ופיתחה פלטפורמה לפרסום בשיטת רימרקטינג לעסקים קטנים, כך, שניתן ללא ידע רב בפרסום ובעלויות נמוכות להציג פרסומות לקהל שביקר אצלכם באתר, הקהל הרלוונטי ביותר שצריך עוד פוש אחד קטן לבצע את הפעולה שבה אנו מעוניינים (קביעת פגישה, הזמנת מקום וכדומה).

ובקצרה, איך רימרקטינג עובד?

היום, אנחנו יכולים "לצבוע" את קהל הגולשים שביקרו באתר שלנו, צביעת הגולשים נעשית על ידי שתילת Cookies בדפדפן, בעזרת קוד זה אנחנו בעצם "צובעים" את אותו גולש וככה אנו מטרגטים לו ספיציפית פרסומות בכל אתר אחר שעושה שיתוף פעולה ומשתמש בפלטפורמת הפרסום של גוגל.

כך, אנו יכולים להבטיח שאם לא הצלחנו לעניין את הגולש בפעם הראשונה תהיה לנו אפשרות לעניין אותו בפעם השניה עם המסר שאותו אנו רוצים להעביר.

פייסבוק נכנסת לתמונה

פייסבוק הלכה בעקבות גוגל ומציעה שירותי רימרקטינג שיופיעו לגושלים שביקרו באתר שלכם באתר שלה. כלומר, גולש שביקר באתר שלכם בין אם זה בנייד או במחשב הרגיל יוכל להיחשף עכשיו לפרסום שלכם גם בפייסבוק שלו, במודעות בצד ובניוזפיד.

דוגמא קטנה המתאימה למסעדה בפרסום Remarketing

דמיינו תרחיש של גולש שביקר באתרכם בעקבות המלצת חבר או הגיע מקידום שאתם עושים בגוגל או ראה פוסט בפייסבוק והחליט כי הוא ירצה להגיע למסעדתכם אך לא כעת. לא הייתם רוצים להזכיר לגולש זה את קיומכם או להציג לו תמריץ כלשהו בכדי שכן יגיע לסעוד במסעדה?

כאמור, זה בדיוק מה שהשיווק מחדש בא לעשות, להזכיר לו את קיומנו!