איך לבחור את שיטת הפרסום למסעדה שלכם?
בחירת שיטת פרסום - ספיישל

איך לבחור את שיטת הפרסום למסעדה שלכם?

אמרו לכם שפרסום בפייסבוק הכי טוב? מה עם קידום אורגני? או אולי בעצם מתאים לכם פרסום בטלוויזיה? לפניכם סיכום קצר שיכול לעזור לכם לבחור את השיטה המתאימה לכם ביותר

בעידן של היום יש מגוון רחב של דרכים לפרסם את המסעדה שלכם. תוכלו לבחור בדרכים המסורתיות של פרסום בעיתון או בטלוויזיה או כמובן באמצעות פרסום ברשת האינטרנט. גם  בפרסום הדיגיטלי ישנן מספר אפשרויות לקידום. תוכלו לבחור בדרך הארוכה יותר שהיא באמצעות קידום אורגני בגוגל, או בין שיטות פרסום בהן התשלום הוא לפי קליק בגוגל או בפייסבוק. אם אתם לא יודעים באיזו שיטה לבחור, אנו כאן בשביל לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

פרסום מסורתי

בעבר, אמצעי הפרסום היו בעיקר שלטי חוצות, עיתונים, רדיו וטלוויזיה. שטחי פרסום בכל אחד מאמצעי המדיה הללו היו עולים הרבה מאוד כסף, במיוחד כאשר מדובר בפרסומות הממוקמות בעמודים הראשונים בעיתון, שלטי ענק באיילון או לפני נקודת מתח כלשהי בתוכנית הטלוויזיה. מלבד העניין הכספי, לא ניתן לעקוב ולמדוד את ההשפעה של הפרסום על הציבור ואי אפשר לדעת האם המודעה היא זו שגרמה לו להגיע למסעדה או לקנות מוצר כזה או אחר. בשנים האחרונות ניתן לראות שהחלק הפרסומי באמצעי מדיה אלו עדיין קיים, אך הוא בעיקר משמש את החברות הגדולות, אלו שברשותם סכומי עתק לפרסום מעין זה.

 

פרסום מסורתי - ספיישל

קידום אורגני

אחת הדרכים לפרסום בעידן של היום היא כמובן באמצעות פרסום בגוגל – מנוע החיפוש הגדול ביותר היום. אם יש לכם סבלנות ותקציב מועט יחסית, זוהי השיטה המתאימה לכם ביותר. קידום אורגני בגוגל משמעו – דירוג במקומות הגבוהים בגוגל בהתאם למילות חיפוש רלוונטיות. כלומר – ברגע שגולש יחפש ביטויים הרלוונטיים למסעדה שלכם, תרצו שהאתר שלכם יופיע במקומות הראשונים על מנת שהגולשים יקישו דווקא על האתר שלכם ולא על האתרים של המתחרים שלכם. שיטה זו לוקחת זמן כיוון שאין באמצעות אף מקדם אתרים את כל המידע והקריטריונים לפיהם גוגל בוחרת את מי לדרג במקום הראשון.

 

קידום אורגני בגוגל - ספיישל

פרסום ממומן בגוגל

דרך נוספת לבצע פרסום בגוגל היא באמצעות פרסום ממומן. כלומר – גוגל גובה תשלום עבור הצגת המודעות. בשיטה זו גוגל מציגה את המודעות שאנו בונים במערכת google adwords וממקמת אותן על פי פרמטרים שונים של בחירת המילים וכן התקציב שהגדרנו עבור כל מילה וכל קמפיין פרסום. היתרון בשיטה זו – ניתן לעקוב אחר התוצאות של הקמפיין ולדעת האם המודעות אכן מניבות תוצאות. יתרון נוסף – המודעות הממומנות הללו מופיעות לפני התוצאות האורגניות וגולשים רבים אינם מבחינים בהבדל בין תוצאות ממומנות לתוצאות אורגניות. החסרון בשיטה זו – העלויות יכולות להיות גבוהות מאוד.

פרסום בפייסבוק

רבים מאיתנו מבלים שעות שלמות בשיטוט בפייסבוק ולכן המודעות הגיעו גם לשם. שיטה זו מתאימה במיוחד לתחום המסעדות והקולינריה כיוון שהוא תחום וויזואלי מאוד ודרך הצגת המודעות היא בשילוב תמונות וסרטונים. חשוב מאוד לנסח מודעות ולבחור תמונות שיהיו מספיק בולטות וימשכו את עיני הגולשים, בתוך כל שאר הפוסטים השונים. יתרון לשיטה זו בדומה לשיטת הפרסום הממומן בגוגל היא האפשרות לבצע מעקב אחר התוצאות של הקמפיינים שבנינו.

 

פרסום בפייסבוק - ספיישל

לסיכום

ריכזנו עבורכם את השיטות המרכזיות לפרסום היום. עכשיו תורכם להגדיר את טווח הזמן של הפרסום וכן את התקציב אותו אתם מוכנים להוציא וכך להתאים את שיטת הפרסום למסעדה שלכם. קיימות עוד שיטות נוספות כגון – פרסום באינסטגרם, פרסום ביוטיוב, פרסום דרך אאוטבריין ועוד, עליהן אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה בשאר הפוסטים בבלוג שלנו.