איך להיות מקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל?
shutterstock_379771354

איך להיות מקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל?

או במילים אחרות – חשיבות הקידום אורגני

אם חשבתם שמספיק לעשות פרסום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות, כדאי שתחשבו שנית. גולשים רבים חושבים ש"עובדים עליהם" והם בכוונה לא נכנסים לפרסומות השונות, אלא אם יעדיפו להיכנס ללינקים האורגנים שעולים בתוצאות החיפוש. חשבו על עצמכם כגולשים, כמה עמודים אתם עוברים עד שאתם מוצאים את התוצאה הרצויה או מתייאשים? 2 במקרה הטוב. לכן, אם ברשותכם חברה או עסק כלשהו, כמו מסעדה למשל, או מקום לאירועים, אתם בטח תרצו שהגולשים יגיעו אליכם ולא למתחרים שלכם. לשם כך אתם זקוקים להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל, או במילים אחרות, אתם זקוקים לקידום אורגני.

מילות מפתח

לא מספיק שתגידו שאתם רוצים להיות ממוקמים במקומות הראשונים בגוגל. חשוב שתגדירו קודם כל באילו ביטויים אתם מעוניינים להיות ראשונים. אם למשל אתם בעלים של מסעדה איטלקית בתל אביב שבה ניתן לערוך גם אירועים, תרצו בטח להופיע בביטויים הבאים: מסעדה איטלקית, מסעדה איטלקית לאירועים, מסעדה איטלקית בתל אביב, אירועים במסעדה בתל אביב ועוד. יכולים להיות המון ביטויים בהם אתם יכולים להופיע, אך כיוון שעבודת הקידום לוקחת זמן, רצוי לבחור את הביטויים החשובים לכם ביותר. אם אינכם יודעים במה לבחור, תוכלו "לרגל" אחרי המתחרים שלכם. כלי עזר נוסף למציאת מילות מפתח רלוונטיות הוא – כלי מילות המפתח של גוגל.

 

חיפוש מילות מפתח - ספיישל

אופטימיזציה

גוגל הגדירו כללים מאוד מדויקים כיצד האתר יכול להתקדם. הבעיה נוצרת כאשר רוב הכללים אינם ידועים אלא רק חלקם. לכן, על מנת שהאתר שלך יופיע במיקומים גבוהים בגוגל, יש להישמע להוראות שכן ידועות לנו. בכל יום גוגל סורק את האתר שלכם ונותן לו ציון (במידה והאתר אינו מכיל כמות רבה של עמודים, פעולת הסריקה לא תתבצע כל יום). ככל שהאתר שלכם יותר מותאם לכללים שגוגל הגדירו, כך האתר יעלה בתוצאות החיפוש. על מנת להישמע לכללים יש לבצע אופטימיזציה שהיא בעצם התאמה של האתר המתבצעת בעצם מאחורי הקלעים. כל דף באתר צריך לקבל כותרת ותיאור (title+ description) והתמונות צריכות להיות מוגדרות עם תגיות (alt). יש מספר כלים שיכולים לעזור לכם לבצע את האופטימיזציה בצורה הטובה ביותר, כאשר אחד מהם הוא כמובן גוגל אנליטיקס, שעוזר לנתח את האתר. כלי זה יעזור לכם לדעת לאילו עמודים יש את מספר הכניסות הגבוה ביותר, מי הם הגולשים שלכם ועוד נתונים רבים שבאמצעותם תוכלו להסיק מסקנות ולעדכן את האתר בהתאם.

אופטימיזציה לאתר - ספיישל

קישורים חיצוניים

אחת הדרכים להעלאת מיקומי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל היא באמצעות קישורים מאתרים חיצוניים. למה הכוונה? אתר חיצוני מפנה לאתר שלך ובאמצעותו הדירוג של האתר שלך עולה. לדוגמא: אם בבעלותך מסעדה חדשה בתל אביב, ובמאקו יש כתבה על 5 מסעדות חדשות בתל אביב שאחת מהן היא שלך, ובכתבה יש כמובן קישור לאתר של המסעדה שלך, כאשר גוגל תסרוק את הכתבה, היא תסרוק גם את הקישור ותבין כנראה ששווה להעלות את הדירוג של האתר שלך. חשוב מאוד לזכור כי בעיקר אתרים עם דירוג גבוה ומספר גולשים רב כמו מאקו למשל, הם אלה שיעלו את הדירוג שלך, ולהפך – אתרים שנחשבים לא טובים בעיני גוגל, יכולים לגרום לאתר שלך לרדת בדירוג ובמיקומים. לכן, בחרו את האתרים שיקשרו אליכם בחכמה.

 

קישורים חיצוניים - ספיישל