אפשרו לגולשים למצוא אתכם בקלות באמצעות "גוגל לעסק שלי"
העסק שלי - ספיישל

אפשרו לגולשים למצוא אתכם בקלות באמצעות "גוגל לעסק שלי"

כיצד גוגל לעסק שלי יכולה לתרום לנוכחות המקוונת של המסעדה שלכם בגוגל ובגוגל מפות?

גוגל לעסק שלי, או באנגלית – Google My Business,  היא פלטפורמה נהדרת וחינמית של גוגל המעניקה לגולשים את האפשרות למצוא את המסעדה שלכם בקלות ובמהירות בחיפוש בגוגל. דרך המערכת תוכלו לנהל את הנוכחות המקוונת שלכם בגוגל, הן ברשת החיפוש והן בגוגל מפות.

 

חיפוש במפות - ספיישל

מידע על המקום

הכרטיס שלכם הוא בעצם כרטיס הביקור שלכם ולכן רצוי לתת לגולשים כמה שיותר מידע על המקום. פרטים חשובים שיש להגדיר: כתובת המקום, טלפון, שעות הפתיחה וכן קישור לאתר האינטרנט ולתפריט. אם יש למקום מאפיינים שאותם הייתם רוצים להדגיש, כדאי שתציינו גם אותם. מאפיינים אלו יכולים להיות – גישה לנחים, אזור נפרד למעשנים ועוד. כל הפרטים בכרטיס העסק ניתנים לשינוי בכל עת: בין אם מדובר בפרטי העסק, התמונות וכן הביקורות.

שיתוף תמונות

אחד הדברים החשובים ביותר כשפותחים כרטיס עסק הוא לפרסם תמונות, בין אם אלו תמונות של המנות ובין אם אלו תמונות של המקום. במיוחד כשמדובר בתחום ויזואלי כמו תחום הקולינריה, הגולשים מעדיפים קודם כל לראות את המנות ורק לאחר מכן הם יחליטו אם לבצע הזמנה. כאשר אתם מעלים תמונות זכרו לעשות שימוש בתמונות באיכות גבוהה, של מנות מגרות שימשכו אליכם את הגולשים. כמו כן, חשוב לעדכן את התמונות מדי פעם ולהוסיף חדשות.

 

שיתוף תמונות - ספיישל

ביקורות והשפעתן על הדירוג שלכם

חלק נוסף שקיים בפלטפורמה זו הוא האפשרות של הגולשים לכתוב ביקורות, חיוביות או שליליות על המסעדה שלכם וכן לדרג אתכם, כאשר 1 הוא הדירוג הנמוך ביותר ו-5 הוא הגבוה ביותר, על פי החוויה שהייתה להם במסעדה. הביקורות האלה משוכללות ומעניקות למקום שלכם דירוג, אותו תוכלו להציג בכרטיס העסק שלכם. זכרו שביקורות שליליות יכולות להשפיע על גולשים אחרים שלא היו במסעדה שלכם ולכן חשוב מאוד לעבור על הביקורות של הגולשים ולתת להם מענה על מנת שאלו יעלו את דירוגם וכתוצאה מכך יגרמו ללקוחות נוספים להגיע. הביקורות מפורסמות וכך גם התגובות שלכם, לכן השתדלו מאוד להיות זהירים במה שאתם כותבים.

 

ביקורות ודירוגים - ספיישל

תובנות ולקחים

כאשר תיכנסו למערכת תוכלו לקבל מידע נוסף על האינטראקציה של הלקוחות עם המסעדה שלכם:

  • האם הלקוחות מחפשים את המסעדה בצורה ישירה באמצעות חיפוש השם או הכתובת שלה בגוגל או כאשר הם מחפשים בכלליות יותר קטגוריה של מסעדות.
  • ניתן לראות האם הלקוחות שמצאו את המסעדה שלך בגוגל ביקרו באתר, האם ביקשו מסלול נסיעה, האם הם התקשרו למקום או האם הם צפו בתמונות.
  • הצגת השעות העמוסות ביותר בעסק ומשך הביקור של הגולשים במסעדה.

המערכת מתממשקת עם האנליטיקס המוטמע באתר ולכן תוכלו דרכה להיכנס לשם ולראות עוד הרבה מאוד נתונים על הפעילות באתר.

לגוגל לעסק שלי ישנה אפליקציה אותה תוכלו להוריד לסמארטפון שלכם ולנהל דרכה את העסק גם כשאינכם נמצאים מול מסך המחשב.

 

תובנות ולקחים - ספיישל

כיצד פותחים כרטיס עסק ב"גוגל לעסק שלי"?

נכנסים לאתר ולוחצים על "התחל עכשיו". לאחר מכן נפתח חלון שבצידו האחד מפה ובצידו השני טופס למילוי פרטים כמו שם העסק, כתובת, טלפון וקישור לאתר האינטרנט. לאחר מילוי הטופס תצטרך לאשר שאתה מנהל את העסק. השלב הבא הוא אימות העסק בגוגל. האימות מגן עלייך מפני אנשים אחרים המתחזים לנציגי העסק. לשם כך, גוגל ישלחו אלייך גלויה (בדואר) ובה קוד אימות. גלויה זו מגיעה לכתובת העסק אותה כתבת, ובמידה והמקום באמת קיים הגלויה תגיע לשם. לאחר קבלת הקוד (לאחר מספר שבועות) תוכל להזין אותו וכך העסק יהיה מאומת ותוכל להתחיל לעבוד.