גוגל פותחת את שעריה למסעדות. הכירו את גוגל לוקאל או בעצם גוגל מפות
גוגל פותחת את שעריה למסעדות. הכירו את גוגל לוקאל או בעצם גוגל מפות

גוגל פותחת את שעריה למסעדות. הכירו את גוגל לוקאל או בעצם גוגל מפות

כל מה שאתם מחפשים לדעת על גוגל לוקאל, איך זה תורם?  איך מופיעים שם ומה צופן לנו העתיד.

אמנם גוגל לוקאל כבר כאן בסביבה זמן רב, אולם רק לאחרונה באמת רואים השפעתו במנוע החיפוש של גוגל בעברית. לשינוי זה, ענף המסעדנות הוא הראשון שצריך להתאים את עצמו למצב החדש. הצטרפו אלינו למסע בין השורות, אשר מסביר קצת על השינויים בגוגל מפות וגוגל לוקאל, כיצד ניתן לנצל שיפצורים אלו ומדוע הם כל כך חשובים למסעדה שלך.

מה זה גוגל לוקאל?

"העתיד הוא בגוגל מפות", כך טוענים כבר שנים האנשים הבכירים בגוגל. האחרון שהצטרף לרשימת דוברים זו בשנה שעברה, הוא Bernhard Seefeld, מנהל מוצרים בכיר בגוגל. כיום, ניתן כבר לראות אט אט תוצרים של אימרה זו, ואין ספק כי בעתיד אף נראה שינויים דרסטיים יותר בתחום הזה.

גוגל לוקאל מאפשר לבתי עסק לקדם את עצמם במנוע החיפוש של גוגל. הדבר בא לידי ביטוי בשירות של גוגל לוקאל על ידי מתן מידע נוסף אודות בית העסק – מיקום מדוייק, פרטי התקשרות וביקורות. את כל הטוב הזה, ניתן להשיג בחינם עם מעט השקעה וטיפוח של המידע אודות בית העסק ברשת. אם תבוצע עבודה נכונה, פרטים הללו, יופיעו בסופו של דבר במנוע החיפוש של גוגל, בין אם בחיפוש ישיר של שם בית העסק, או בין אם בחיפוש הקשור לענף או התחום בו הוא פועל.

איך גוגל לוקאל תורם?

לדוגמא, חיפוש פשוט של הביטוי "מסעדה" או "מסעדה איטלקית בתל אביב" או "מסעדות סושי בתל אביב", מציג בפניי, מעבר לתוצאות החיפוש הרגילות של קידום ממומן וקידום אורגני, גם תוצאות בדמות מסעדות שבאזור שלי, הנשאבות בהתאם למיקום שלי.

העתיד הוא בגוגל מפות. חיפוש מסעדה בגוגל עם גוגל לוקאל

העתיד הוא בגוגל מפות. חיפוש מסעדה בגוגל עם גוגל לוקאל

 

תוצאות אלו הן תוצאה של שיקלול כתובת ה-IP שלי עם עוד מספר אלמנטים, ביניהם; אלמנט החברתיות/קישוריות – במידה ואגלוש מחובר לתוכנות גוגל, המנוע ידע להציע ולהמליץ לי על תוצאות הקשורות לחבריי – בין אם על ידי חיבורם לעסק בגוגל+, באיזכורים שונים ועוד. אולם לפעמים הן אינן עובדות בצורה מושלמת במחשבים נייחים, וזאת בין היתר בשל ריכוז חוות השרתים בישראל.

על אף זאת, תוצאות הגוגל מפות מקבלות משנה חשיבות כאשר החיפושים נעשים באמצעות הסמארטפון.

היכולת להתאים את הנתונים בצורה מדוייקת יותר לגולש, בעזרת ה GPS, הופכים את הצגת הנתונים הזו לעיתים לקריטית. לדוגמא, תיירים אשר מגגלים בטלפון החכם תוך כדי שהייה בארץ בחיפוש אחר מסעדה לאכול בה, או תושבים מקומיים המחפשים מקום לאכול בו בסביבת מקום הימצאותם.

מעבר להתמקדות בעזרת ה-GPS, לגוגל יש מידע רב עלינו בעזרת הסמארטפון, לרוב בשל העובדה כי אנו גולשים ומעלים שאילתות חיפוש במכשיר בעודנו מחוברים לג'ימייל, או שיש ברשותינו אנדרואיד. מידע זה מתועל לרוב לטובת גוגל, שיודעים מה התוכן המועדף עלינו ומה הנושאים שמעניינים אותנו – מידע זה משמש אותם ואתכם בפרסום מוצרים ומקומות העשויים להיות רלוונטיים לנו, וכאן שוב, גוגל לוקאל במפות מקבל משנה תוקף.

דוגמא נוספת, ניתן לראות בגיגול של "פיצה".

חיפוש הפיצה הקרובה אלי בסמארטפון

חיפוש הפיצה הקרובה אלי בסמארטפון

כאן, לא רק שמובאות בפניי המלצות לסניפים באזור שלי, אלא ניתן לראות גם מדד של ציון איכות גולשים, הנקרא "ביקורות Google". ביקורות איכותיות אלו, מצ'פרות את המוצגים, על ידי מתן פרטי התקשרות טלפוניים מולם וציון כתובת. במכשירים סלולאריים, המלצות אלו מקבלות ערך מוסף חשוב מאוד, שכן כל הפרטים המופיעים קליקביליים, וזמינים לגולש בלחיצת כפתור פשוטה.

תיירות נכנסת

כפי שכולנו יודעים, תיירים הם קהל חשוב ביותר ולכל מה שנאמר עד עכשיו, ניתן להסיק, כי הפוטנציאל הגלום בגוגל מפות והלוקאל בעבור מסעדות הפונות לתיירים, הוא עצום!

חיפושים רלוונטיים במגוון שפות, הופכים את המסעדה שלך לנגישה גם בעבור כאלו שבאו מחו"ל ובסה"כ מחפשים אחר מסעדת שף או מסעדה איטלקית באזור המלון שלהם או בעיר כלשהי, או אם הם מעלים חיפוש אחר: “A recommended restaurant in Tel Aviv”, לדוגמא.

רוצים ללמוד עוד על קידום מסעדות לתיירים? לחצו כאן

 

מעבר לכך, היתרונות של גוגל לוקאל בדגש על ענף התיירות או המסעדנות, גם באים לידי ביטוי:

  • הופעה ונגישות במכשירים סלולריים
  • הופעה והנגשה של פרטי המסעדה
  • הופעה וחשיפה של  ציון איכות וביקורות גולשים
  • הגדלת ערך הון הידידותיות של האתר לגולש
  • סיוע לקידום האורגני

התוצאות איתנו בכל מקום. במחשב, באייפד ובסלולר
התוצאות איתנו בכל מקום. במחשב, באייפד ובסלולר

ולסיכום

הפעולות, העצות, הטיפים והדרכים שהצעתי לכם בכתבה זו, יעזרו לכם לחשוף ולפרסם את המסעדה שלכם לקהל רלוונטי שמחפש "אתכם".
הנגשה נכונה המלווים בפרטים נכונים של המסעדה לגולשים, וגם לתיירים – הופכת את בית העסק רלוונטי הן בעבור חיפוש באנגלית והן בעבור חיפוש בעברית.

בשורה התחתונה,חשוב לזכור כי מנוע החיפוש של גוגל של היום הוא דפי הזהב של פעם, רק שאנו נהנים כיום מרלוונטיות של חיפושים יותר ממוקדים.

גם אם המסעדה שלנו נמצאת בתחום בו התחרות בגוגל קשה למול מותגים ורשתות מובילות, מה שבדרך כלל ישפיע על מיקומנו האורגני בתוצאות לכיוון שאינו משביע רצון, עדיין אפשר להופיע במקום גבוה ומכובד מאוד בחיפוש, אם רק משקיעים משאבים בכלים הנכונים, וקוראים את המפה נכון.