הגבלות בפרסום בפייסבוק
shutterstock_420844708

הגבלות בפרסום בפייסבוק

מודעות רבות המתפרסמות בפייסבוק נפסלות והמפרסמים שלהן אינם יודעים מדוע זה קרה. אנחנו כאן עם ההסברים

לפני שאתם רצים לפרסם את האתר שלכם בפייסבוק, יש כמה דברים שעליכם לדעת. פייסבוק היא אומנם אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לפרסום היום, אך גם היא יצרה לעצמה מעין כללי "עשה ואל תעשה". ריכזנו עבורכם כמה חוקים שכדאי לכם לקחת בחשבון כאשר אתם מפרסמים את החברה שלכם ברשת חברתית זו.

 

הגבלות פרסום בפייסבוק - ספיישל

תהליך בדיקת המודעה

לרוב מודעות בפייסבוק יתפרסמו תוך 24 שעות, ואפילו קודם לכן. אם אתם רואים שפרסום המודעה שלכם מתעכב, כנראה שעשיתם משהו לא בסדר. תהליך בדיקת המודעות כולל את כל המאפיינים של המודעה: התמונות, הטקסט, הפילוח ודף הנחיתה. לאחר אישור המודעה נקבל התראה ונוכל להתחיל לעקוב אחר הביצועים שלה. במידה ופייסבוק לא אישרו את המודעה יש אפשרות לערוך אותה ולהגיש אותה לבדיקה חוזרת. מודעה שאינה ניתנת לעריכה היא מודעה שנפסלה ויש אפשרות להגיש עליה ערעור. לפני שאתם מגישים את הערעור, בדקו את ההגבלות של פייסבוק.

 

תהליך בדיקת המודעה - ספיישל

מחוץ לתחום

ישנם נושאים שאסור בתכלית האיסור לפרסם בפייסבוק. נושאים אלו כוללים בין השאר – מוצרי עישון (סיגריות, טבק וכל מה שמתלווה לזה), כלי נשק ותחמושת, סמים ותרופות מכל סוג, אלימות הכוללת גם טרור וגזענות, תכנים מיניים ותכנים למבוגרים בלבד, הימורים ועוד. פרסום תכנים אלו לא רק שלא יאושרו לפרסום, אלא במקרים מסוימים אף יביאו להשכלות כגון חסימת המודעה וסגירת חשבון הפייסבוק וכן אף יכול להביא לחסימת הדומיין של האתר המפרסם. בנוסף לכך אסור לפרסם תוכן מטעה או שקרי, תוכן המבצע הפרת זכויות, מסמכים מזויפים ועוד. יש לשים לב להפנות את הגולשים הלוחצים על המודעה לדף נחיתה רלוונטי העובד בצורה נכונה ומאפשר לגולשים לצאת ממנו בקלות מתי שירצו. במידה ואתם מתלבטים האם הנושא אותו אתם רוצים לפרסם הוא מותר או אסור לפרסום, עיינו בהנחיות המדויקות של פייסבוק.

 

מודעות מחוץ לתחום - ספיישל

נראות המודעה

מלבד האיסור בפרסום מוצרים ושירותים לא חוקיים כמו שציינו כאן למעלה, יש הגבלות בנוגע לנראות המודעות עצמן: מרכיבי המודעה צריכים להיות תואמים למוצר אותו מפרסמים וכן לקהל הצופה במודעה. המודעות צריכות להציג בבירור את המוצר/השירות או הן מפרסמות. כמו כן, מודעות המכילות טקסט המכיל יותר מ-20% מהתמונה היו בעבר אסורות לפרסום, היום הן מותרות אך לא תמיד פייסבוק תציג אותן.