חשיבות תהליך איפיון האתר
shutterstock_590336087

חשיבות תהליך איפיון האתר

איפיון אתרים הוא תהליך הכרחי בבניית אתר חדש. ריכזנו עבורכם את כל השלבים החשובים בתהליך זה

פעמים רבות אנו שומעים שכדי להצליח בעולם הדיגיטלי עלינו לבנות אתר אינטרנט. אך רגע לפני שאנחנו רצים למהר לבנות אתר, חשוב מאוד לבצע תהליך אפיון מדויק מאוד, על מנת להשיג את המטרות שלנו מהאתר שאנו בונים. בסוף תהליך האיפיון תקבלו מסמך בו מתואר כל תהליך בניית האתר. אם אתם לא יודעים לעשות זאת, חשוב לפנות למומחים בתחום. לפניכם כמה שלבים חשובים באפיון אתר.

מטרות האתר

הדבר החשוב ביותר כשבונים אתר אינטרנט הוא להגדיר את הקונספט של האתר ואת מטרותיו. האם מדובר באתר תדמית? בפורום? בבלוג? אולי חנות מקוונת? אם לדוגמא יש ברשותכם מסעדה ואתם רוצים לבנות לה אתר, סביר להניח שהוא יהיה אתר תדמיתי והמטרות שלכם ממנו יכולות להיות: הבאת לקוחות חדשים למסעדה, הגדלת הזמנות המשלוחים מהאתר, הגברת המודעות למסעדה ועוד. ברגע שתגדירו את המטרות תדעו כיצד עליכם לבנות את האתר וכמובן שתשיגו את המטרות שלכם.

 

הגדרת המטרות - ספיישל

קהל היעד

הדבר השני שעליכם להגדיר הוא את קהל היעד של האתר שלכם. אתר של מסעדת שף פונה לקהל שונה מהקהל של בר המגיש המבורגרים ונקניקיות. אתר של מסעדה עממית בשוק הכרמל פונה לקהל אחר מהקהל של מסעדה ברמת אביב. עיצוב האתר שיגיע לאחר מכן יהיה מותאם לקהל אליו פונה האתר.

למדו מן המתחרים שלכם

מעקב אחר המתחרים שלכם יכול לעזור לכם בתהליך אפיון האתר, במיוחד כאשר אינכם מבינים גדולים מדי בתהליך האיפיון. ערכו בדיקה כיצד נראים האתרים של המתחרים שלכם, מה הם מציעים ונסו למצוא את הייחודיות שלכם על מנת להיות טובים יותר. קבלו מהם השראה אך אל תעתיקו מהם, אלא השתפרו בעקבות המחקר. כמו כן, נסו להעניק ערך מוסך לגולשים שלכם, דבר שהמתחרים שלכם לא עושים ובכך תשיגו יותר אהדה וכמובן לקוחות מסורים הפוקדים את המסעדה שלכם שוב ושוב.

היררכיה ועיצוב

השלב הבא הוא כמובן ההיררכיה באתר: מה יופיע איפה. מהם הדברים המרכזיים שחשוב שיהיו בעמוד הראשי ומהם הדברים הפחות חשובים שאפשר למקם אותם בעמודים הפנימיים. כיצד יראה סרגל הניווט באתר. שלב זה חשוב מאוד במיוחד כשמדובר על אתר מכירתי (e-commerce), שסידורו יקל מאוד על הגולשים ויעזור להם למצוא במהירות את מה שהם מחפשים וכך כמובן יגדיל את האפשרות לקניית מוצרים. גם באתר רגיל ותדמיתי חשוב מאוד להקל על הגולשים על מנת לגרום להם להשאיר פרטים בצור קשר או להירשם לרשימת התפוצה ולמועדון החברים באתר. הדגש העיקרי באיפיון האתר הוא על חוויית המשתמש והאם הניווט וההתמצאות באתר קלים לשימוש. לאחר מכן חשוב מאוד להתאים את העיצוב של האתר לקונספט וזה כולל בחירת צבעים ותמונות בהתאם.

 

היררכיה ועיצוב - ספיישל

לוח זמנים ותקציב

כאשר אתם בונים אתר עליכם לשאול את עצמכם כמה זמן יש לכם לבנייתו. במיוחד כאשר אתם שוכרים חברה חיצונית שתבנה לכם אותו, האם הם צריכים לעמוד בדד-ליין מסוים? חשוב מאוד לבצע תיאום ציפיות, להגדיר את הזמנים ולציין אותם במסמך מבלי לגרום לבעיות לאחר מכן. כמו כן, עליכם להחליט על התקציב לבניית האתר. אם זה אתר מורכב ובעל פיצ'רים רבים וייחודיים, סביר להניח שיעלה יותר מאתר תדמיתי פשוט. חשוב גם כן להגדיר את המחיר בעבור שינויים עתידיים שיכולים לבוא – הוספת תכנים ופיצ'רים. כדאי לבדוק את כל האלמנטים של האתר על מנת לדעת בדיוק מה תקבלו וכמה תשלמו לחברה שבונה לכם את האתר.

 

הגדרת לוח זמנים - ספיישל