טיפים לבניית קמפיין מנצח בגוגל אדוורדס
בניית קמפיין מנצח - ספיישל

טיפים לבניית קמפיין מנצח בגוגל אדוורדס

למרות מה שנהוג לחשוב, בניית קמפיינים בגוגל אדוורדס דורשת תשומת לב לפרטים. לפניכם טיפים חשובים שיכולים לעזור לכם לבנות קמפיין בצורה הטובה ביותר

בניית קמפיין בגוגל אדוורדס יכולה להיראות כמו משימה קלה במיוחד: בחירת מילות מפתח רלוונטיות, בניית מודעות והפנייה לדף נחיתה. אך על מנת שהקמפיין יהיה אפקטיבי ויניב תוצאות, יש צורך בקצת יותר מזה. רגע לפני שאתם רצים להקים את הקמפיין הראשון שלכם, חשוב לשים לב לדברים הבאים:

בחירת מילות מפתח רלוונטיות

אחד הדברים החשובים ביותר בבניית קמפיין הוא בחירת מילות המפתח הרלוונטיות ביותר. אם אתם מפרסמים את המסעדה האיטלקית שלכם שממוקמת בהרצליה, תצטרכו להשתמש אך ורק בביטויים המתאימים לקטגוריה זו. אם תעשו שימוש במילים כמו – מסעדה בתל אביב, מסעדות אסייאתיות בהרצליה וכו', גוגל תמקם אתכם במקום נמוך מאוד ולא תראו תוצאות. מלבד בחירת המילים, יש צורך בסידורן בקבוצות מודעות מתאימות. סידור זה יכול לעזור להחליט אילו מודעות לכתוב לכל קבוצת מודעות, ולאיזה עמוד נחיתה להפנות כל קבוצת מודעות.

חשיבות עמוד הנחיתה

ברגע שבניתם קמפיין עליכם להפנות את הגולשים לעמוד נחיתה. עמוד נחיתה יכול להיות האתר עצמו, או שהוא יכול להיות עמוד ייעודי אותו בניתם במיוחד עבור הקמפיין. חשוב מאוד שהעמוד אליו מופנה הגולש יהיה תואם למודעה. אם אתם מפרסמים מסעדה בתל אביב ומפנים לעמוד מסעדה בנתניה, הגולש יצא מהעמוד מהר מאוד, ואתם לא תשיגו את מבוקשם. כמו כן, יש לשים דגש על העיצוב של העמוד. עמוד עמוס בתכנים וצבעים יבלבל את הגולשים והם ילכו לאיבוד.

 

עמוד נחיתה - ספיישל

הצעת המחיר

כאשר אתם בונים קמפיין עליכם להחליט על הסכום אותו אתם מוכנים להוציא. במערכת עליכם להגדיר את התקציב אותו אתם מקציבים ליום, ולא לחודש, ולכן עליכם להיות זהירים כאשר אתם מגדירים את הסכום. כמו כן, עליכם לתת לכל מילה הצעת מחיר משלה. ברגע שתגדירו זאת, גוגל אדוורדס תגיד לכם אם הסכום הוא מספיק או שעליכם להעלות את הביד (הצעת המחיר). ככל שהתחום הוא תחרותי יותר, כך מילת המפתח תעלה יותר. אם יש לכם תקציב מוגבל תוכלו לבחור להשתמש רק במילים מסוימות במסגרת התקציב שלכם.

 

הצעת מחיר - ספיישל

שימוש בתוספי מודעות

גוגל אדוורדס נותנת את האפשרות למפרסמים להוסיף אלמנטים נוספים למודעה, על מנת לתת לגולש מידע נוסף על השירות/מוצר אותו הוא רואה במודעה. התוספים הם: תוסף שיחה, תוספי מיקום, תוספי יתרונות מרכזיים ועוד. יש לזכור כי גוגל אינה מתחייבת להציג את התוספים הללו, אך הוספה שלהם יכולה להגדיל משמעותית את הנראות של המודעות.

מעקב והסקת מסקנות

הדבר הכי חשוב כשבונים קמפיין בגוגל אדוורדס הוא כמובן האפשרות לעקוב אחר תוצאות הקמפיין והסקת המסקנות בהתאם. ברגע שבניתם קמפיין ונתתם לו לרוץ, תוכלו לשנות כמעט כל דבר בקמפיין: את מילות המפתח, את המודעות, את עמוד הנחיתה אליו אתם מפנים את הגולשים, את קהל היעד ועוד.

 

מעקב והסקת מסקנות - ספיישל