מתי בפעם האחרונה פתחתם את תיבת המייל שלכם?
פרסום בג'ימייל - ספיישל

מתי בפעם האחרונה פתחתם את תיבת המייל שלכם?

אם פתחתם את תיבת הג'ימייל שלכם לאחרונה, ודאי מצאתם בה עוד דברים מלבד מיילים מחבריכם או עמיתיכם לעבודה. בשנים האחרונות גוגל נתנה למפרסמים את האפשרות לפרסם בג'ימייל, ישירות לתיבות המייל של הגולשים. איך עושים זאת? המשיכו לקרוא…

 

מיליארדי משתמשים בכל יום בג'ימייל, בין אם בדסקטופ או במובייל, ולכן אין זה פלא שגם היא הפכה לפלטפורמה פרסומית. גוגל נותנת את האפשרות ליצור מודעות- Gmail Sponsored Promotions :GSP – מודעות ממומנות המגיעות ישירות לתיבות הג'ימייל של הגולשים.

כיצד בנויה המודעה?

מודעה בג'ימייל נראית כמו מייל רגיל, רק שהיא מסומנת בתור מודעה והיא ממוקמת בלשונית נפרדת. למעשה ישנן שלוש לשוניות (קטגוריות) בתוך ג'ימייל: קטגוריה הנקראת "ראשי" אליה מגיעים המיילים מכתובות מייל המוכרות לנו, קטגוריה הנקראת "רשתות חברתיות" אליה מגיעים מיילים הנוגעים לרשתות החברתיות השונות, וקטגוריה הנקראת "קידומי מכירות" אליה מגיעים בעיקר ניוזלטרים ומיילים פרסומיים של קידומי מכירות. בקטגוריה השלישית נמצאות המודעות עליהן אנו מדברים.

המודעה עצמה מורכבת משני רכיבים:

טיזר – מודעת טקסט עם תמונה קטנה לידה. הוספת תמונה למודעה יכולה להגדיל משמעותית את אחוזי ההקלקה עליה.

מודעת HTML מודעה שנראית כמו דוא"ל רגיל. היא יכולה להיות אינפורמטיבית שמעבירה מידע ומובילה לאתר האינטרנט של המפרסם או מודעה לאיסוף לידים.

 

תיבת מייל - ספיישל

יתרונות הפרסום בג'ימייל

  • משתמשים רבים אינם מבחינים בין המודעות לבין המיילים הרגילים כיוון שהמודעות בנויות כמעט באותו האופן כמו המיילים הרגילים.
  • אפשרות פרסום בג'ימייל היא בעצם בתוך המרחב האישי של הגולש ולכן לא מהווה מטרד פרסומי מורגש מדי.
  • גוגל סורקת את המיילים אותם אנו מקבלים והיא מעניקה למפרסמים את האפשרות לפרסם לנו תכנים לפי התוכן שהיא סרקה מהמייל שלנו. כלומר, אנו נקבל מודעות הרלוונטיות לתחומי העניין שלנו הנמצאים במייל.
  • אפשרויות טרגוט מתקדמים – לפי גיל, מגדר, שפה, סוג מכשיר, מדינה ועוד.

 

פרסום דרך ג'ימייל - ספיישל

היכן עורכים את המודעות?

בניית הקמפיין מתבצעת דרך מערכת גוגל אדוורדס והוא מתנהג כמו פרסום ברשת המדיה- התשלום הוא פר קליק. בניגוד למודעות רגילות שהקליק על המודעה מוביל לאתר או לדף נחיתה, הקליק על המודעה בג'ימייל מוביל להרחבה של המודעה בתוך הג'ימייל עצמו. על הקליק הזה המפרסם ישלם. אם הגולש מקליק הקלקה נוספת על ההרחבה (על הבאנר עצמו), הוא יגיע לאתר או לדף הנחיתה ועליו המפרסם לא ישלם פעם נוספת.

נקודות נוספות שכדאי לדעת

גולשים רבים לא אוהבים פרסומות ולכן אם אתם בוחרים להשתמש בפלטפורמה זו לפרסום כדאי שתעשו שימוש בכותרות מגוונות ומיוחדות שיהיו יוצאות דופן מהמודעות הפרסומיות הרגילות. דבר נוסף, נסו לתת ערך מוסף לגולשים כמו הטבה, שובר הנחה או טיפ שיניעו אותם להקליק על המודעה. כמו כן, עיינו בחוק הספאם על מנת להימנע מתביעות עתידיות.

 

חוק הספאם - ספיישל