פרסום באינסטגרם על קצה המזלג
פרסןפ ממומן באינסטגרם - ספיישל

פרסום באינסטגרם על קצה המזלג

אם מקדונלדס, נייקי ושטראוס עושים שימוש באינסטגרם על מנת לקבל יותר חשיפה ופרסום? למה שאתם לא תעשו זאת?

רשת האינסטגרם כבר מזמן הפכה ליותר מרק "האחות הקטנה של פייסבוק". מיליוני משתמשים ברחבי העולם הפכו אותה לאחת הרשתות החברתיות הבולטות והאהובות ביותר ואין זה פלא שהמפרסמים הכי גדולים משתמשים בה על מנת לקדם את המותג שלהם.

 

גולשים באינסטגרם - ספיישל

הדרך לפרסום כבר סלולה

אינסטגרם נמצאת בבעלות פייסבוק מאז 2012 ולכן הדרך לפרסם בפלטפורמה זו היא דרך מערכת הפרסום של פייסבוק. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לסמן בשלב הגדרת ה-Placement לקמפיין, את משבצת האינסטגרם. הודות לתשתית פרסום המודעות של פייסבוק, קיימת אפשרות פילוח אפקטיבית מאוד לפי גיל, מין, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד, וכמובן שגם אפשרות מעקב אחר תוצאות הפרסום והסקת מסקנות. המודעות באינסטגרם נמצאות על הפיד הראשי והן נראות כמו כל פוסט, רק שמעליהן יש כיתוב- "Sponsored", על מנת לזהות אותן בתור מודעות. בעוד שבפייסבוק קל מאוד להבדיל בין הפוסטים הרגילים לממומנים, המשתמש הממוצע באינסטגרם עדיין לא יודע להבחין בקלות במודעות הפרסומיות ולכן המפרסמים מרוויחים. הבדל נוסף בין הרשתות הוא שהמודעות בפייסבוק מכילות טקסטים ותכנים שיווקיים נראים לעין, והשפה באינסטגרם היא יותר חזותית: יותר תמונות, סרטונים ודגש על צבעוניות.

סוגי מודעות באינסטגרם

אפשר לייצר באינסגרם שלושה סוגי מודעות:

מודעות תמונה – פורמט בסיסי ביותר של פרסום תמונות. ניתן להוסיף הנעה לפעולה.

מודעות וידאו – לסרטונים השפעה רבה יותר מאשר לתמונות. ניתן להעביר מסר הרבה יותר ברור ובצורה יצירתית יותר. באינסטגרם ניתן ליצור היום מודעות וידאו באורך של עד 30 שניות.

מודעות קרוסלה – בדומה למודעות בפייסבוק, מודעות קרוסלה באינסטגרם הן מודעות המציגות מספר תמונות (עד 5) ומאפשרת למשתמשים לדפדף ביניהן. לתמונה הראשונה יש את הכוח וההשפעה הרבים ביותר ולכן יש אפשרות להחליף את הסדר במידה והוא לא עובד כמו שרצינו. כל תמונה במודעה יכולה לשלוח את הגולש למקום אחר.

חשוב מאוד להניע את הגולש לפעולה במודעה. בין אם זה לשלוח אותו לאתר באמצעות כפתור – learn more, או באמצעות מילוי טופס עם פרטים –  sign up.

 

מודעות וידאו באינסטגרם - ספיישל

פתיחת עמוד עסקי

בזמן שאתם משתמשים באינסטגרם ככלי לפרסום המסעדה שלכם, חשוב גם לתחזק עמוד עסקי ברשת חברתית זו ולהראות נוכחות, באמצעות העלאת תכנים על בסיס קבוע וכן באמצעות מעקב אחר מותגים אחרים ופרופילים המהווים לכם השראה. כיוון שרשת זו מבוססת על תמונות ותוכן וויזואלי, הקפידו על יצירת תכנים ברמה גבוהה. חשוב מאוד שיהיה לכם פרופיל עסקי ברשת זו גם על מנת שתוכלו לענות לגולשים במידה ויש תגובות על המודעות שלכם. משתמשים עושים לפעמים חיפוש באמצעות כתיבת תגיות (האשתגס) וכך הם מוצאים פרופילים המעניינים אותם. על מנת ליצור חשיפה רבה יותר בזמן קצר של המסעדה שלכם, הקפידו לעשות שימוש בהאשתגס פופולאריים, אך כמובן עשו זאת במתינות.

 

צילום תמונות לאינסטגרם - ספיישל