פרסום ברשת המדיה של גוגל
פרסום ברשת המדיה - ספיישל

פרסום ברשת המדיה של גוגל

הגברת המודעות למסעדה באמצעות מודעות ברחבי הרשת

מלבד האפשרות לפרסם את המסעדה ברשת החיפוש של גוגל (באמצעות חיפוש ביטויים רלוונטיים), יש אפשרות לפרסם מודעות טקסט, תמונה או וידאו ברשת המדיה המכילה למעלה מ-2 מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות שמגיעים לכ-90% מהגולשים באינטרנט. באמצעותה אפשר להגיע ללקוחות חדשים ולמשוך את תשומת ליבם גם כאשר הם פותחים את חשבון ה-gmail שלהם, רואים סרטון ביוטיוב, או גולשים באתרים ובאפליקציות האהובים עליהם. באמצעות שיטת פרסום זאת נוצר המגע הראשוני עם הגולשים והמודעות למסעדה שלך הולכת וגוברת.

למי מתאים הפרסום ברשת המדיה?

שיטת הפרסום ברשת המדיה מומלצת בעיקר למותגים וחברות חדשות שאינם מוכרים עדיין ורוב הסיכויים שהגולשים אינם יחפשו אותם בגוגל. למשל: רוב הגולשים לא מחפשים את הביטוי – "מסעדה קליפורנית בתל אביב" כיוון שהם לא יודעים שדבר כזה קיים, ולכן למסעדה כזו מומלץ להתחיל בפרסום ברשת המדיה, על מנת שהגולשים ידעו שקיימות מסעדות כאלו. במקביל אפשר כמובן לפרסם את המסעדה ברשת החיפוש של גוגל וברשתות החברתיות השונות.

 

הגברת המודעות למסעדה חדשה - ספיישל

בחירת מיקום המודעות

ניהול הפרסום ברשת זו מתבצע גם הוא במערכת הפרסום של גוגל – google adwords, באמצעותה תוכלו לבחור באילו אתרים תופיע המודעה שלכם. יש כמה אפשרויות לבחירת מיקום המודעות:

  • מילות מפתח בתוכן- בוחרים במערכת את המילים/ביטויים הרלוונטים אלינו. למשל – מסעדה לאירועים בשרון, אירועים קטנים במסעדה בשרון, והמערכת תציג את המודעות באתרים בהם יופיעו מילות מפתח אלו.
  • נושאים – בדומה למילות מפתח, מגדירים במערכת את הנושאים הרלוונטיים אלינו והמערכת תציג את המודעות שלנו רק באתרים המתמקדים בנושאים האלה. למשל – אם יש לי פיצריה ולקוחות רבים מזמינים ממני פיצה בזמן משחקי כדורגל, אני רוצה להופיע באתרים של חובבי ספורט, ולכן אני מגדיר את הנושא ספורט במערכת והמודעות שלי יוצגו באתרי ספורט.
  • מיקומים – בחירת האתרים בהם אני רוצה להופיע. בתור מפרסמים, אנו יכולים לבחור באתרים/אפליקציות ספציפיים בהם אנו רוצים שהמודעות שלנו יוצגו.
  • תחומי עניין – המערכת מזהה תחומי עניין של גולשים ובהתאם לכך מציגה להם את המודעות. כלומר, אם אני רוצה לפרסם מסעדה, הבחירה בשיטה זו תציג את המודעות שלי רק בפני גולשים שהמערכת זיהתה כחובבי אוכל, קולינריה ומסעדות.

ניתוח ומדידה

כיוון שפרסום זה נעשה באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, גם כאן יש את האפשרות לעקוב אחר הנתונים ולראות היכן הופיעו המודעות, אילו מהן מניבות הכי הרבה קליקים ובעקבות כך נוכל לשנות את הגדרות הקמפיין ואת המודעות. אם נזהה שאתר מסוים הביא לנו הרבה קליקים לא רלוונטיים נוכל לחסום אותו ולא להציג בו את המודעות, ולהפך, אם אתר מסוים הביא לי הרבה פניות וטלפונים, אני יכול למקד את הפרסום של המודעות שלי באתר זה.

ניתוח נתונים והסקת מסקנות - ספיישל