על החשיבות של בניית קהל בפייסבוק
בניית קהלים - ספיישל

על החשיבות של בניית קהל בפייסבוק

איך לעשות טרגוט נכון למודעות בפייסבוק?

בניית קמפיינים איכותיים בפייסבוק תלויה ברוב המקרים בקהל שיראה את הפרסום. לכן, על מנת להשיג תוצאות טובות יותר של הפרסום בפייסבוק, יש לבצע טרגוט מדויק ביותר של קהל היעד אליו תפנו את המודעה שלכם. על מנת לבצע טרגוט זה, פייסבוק מאפשרת לנו לבנות קהלים מותאמים. לפני שנבין מהו קהל מותאם, צריך להבין מהו קהל רגיל.

 

פרסום לקהל יעד - ספיישל

קהל רגיל

קהל רגיל זה קהל שנבנה תוך כדי בניית הקמפיין. אפשר לבחור את רמות הפילוח הבאות – גיל, מגדר, מצב משפחתי, מיקום גאוגרפי ותחומי עניין. אם למשל יש לי מסעדה בהרצליה ואני רוצה לפרסם את תפריט העסקיות שלי, אני אבנה קמפיין ואני אבחר קהל של אנשים בני 25-45 באזור השרון, כיוון שסביר להניח שהם אלו שיגיעו למסעדה שלי או יזמינו ממני משלוח. אני לא אבחר לפרסם לאנשים בני 60 באזור באר שבע למשל, כיוון שהם לא הקהל שיגיע למסעדה או יזמין ממני משלוח.

קהל מותאם

פייסבוק מאפשרת למפרסמים לבנות קהל מותאם המורכב מאנשים שהייתה להם בעבר אינטראקציה עם האתר. בתור בעל מסעדה, תוכל לפרסם לגולשים שהייתה להם אינטראקציה עם המסעדה שלך. גולשים אלו יכולים להיות כאלה שהשאירו פרטים באתר, או כאלה שהתקשרו ישירות למסעדה להזמין משלוח או מקום. כך יוצא שיש ברשותכם רשימות מיילים של הלקוחות שהשאירו פניה, או את מספרי טלפון שלהם. חשוב מאוד לשמור על מאגר נתונים זה ולפרסם לגולשים אלו בעת הצורך. הסיכוי להניע את אותם גולשים לפעולה הוא גבוה יותר מאשר קהל רגיל, כיוון שכבר יש להם הכרות עם המסעדה שלכם. אם יש לכם רשימת מיילים או טלפונים של לקוחות, תוכלו להעלות אותם למערכת הפרסום בפייסבוק ולבחור את האפשרות לפרסם אליהם. אם תבחרו באופציה של פרסום לגולשים שביקרו בעבר באתר שלכם, תוכלו להגדיר במערכת מספר כללים – אנשים שביקרו בעמודים מסוימים, אנשים שביקרו באתר בחודש האחרון, אנשים שביקרו באתר מספר פעמים וכו'.

 

קהל מותאם אישית - ספיישל

 

קהל דומה

יש לכם רשימה של גולשים שביקרו באתר שלכם, הזמינו משלוח או אפילו הגיעו למסעדה ואתם מרגישים שזה לא מספיק? פייסבוק נותנת את האפשרות לבנות קהל דומה לקהל הקיים. היא בעצם מעבדת את הנתונים של הקהל הקיים ובונה קהל חדש, עם מספר רב יותר של גולשים, שלהם מאפיינים דומים לקהל שכבר בניתם. תוכלו לבחור את גודל הקהל הדומה תוך כדי התהליך. זכרו שככל שהקהל גדול יותר יש יותר פוטנציאל למודעה להגיע למספר רב של אנשים, אך הסיכוי שפייסבוק תמצא קהל עם מאפיינים דומים יותר יהיה נמוך. פייסבוק ממליצים על קהל שנע בין 10,000 ל-50,000 איש.

קהל דומה בפייסבוק - ספיישל