איך לתפוס את תשומת ליבו של הגולש באמצעות כפתור אחד בלבד
shutterstock_220044046

איך לתפוס את תשומת ליבו של הגולש באמצעות כפתור אחד בלבד

כל בעל עסק באשר הוא מעוניין בהגדלת ההכנסות והרווחים. ישנן דרכים שונות להשיג מטרה זו, כאשר אחת מהן היא שימוש נכון בכפתורי ההנעה לפעולה – CTA – Call to action.

 

כפתורי הנעה לפעולה הם אותם כפתורים הנמצאים באתר שלנו או בדף הנחיתה ומטרתם ללכוד את תשומת הלב של הגולשים ולהניע אותם לבצע את הפעולה הרצויה לנו. פעולות אלו יכולות להיות: השארת פרטים בטופס, הורדת מדריך, רכישת מוצר ועוד. על מנת לגרום לגולשים שלנו להקליק על הכפתורים, אנו צריכים לבדוק שכפתורי ההנעה לפעולה מספיק אטרקטיביים. לפניכם כמה כללים שיעזרו לכם לעשות זאת.

יצירתיות היא שם המשחק

אחד הכללים החשובים ביותר כשמדובר בכפתורי הנעה לפעולה הוא המלל על הכפתור. יש גולשים שהטקסט על הכפתור הוא מה שיקבע האם הם יקליקו עליו או לא. נסו לחבר בין הטקסט להצעה שלכם, על מנת שהגולש יבין מה מצפה לו אחרי ההקלקה. טקסטים לדוגמא – "הורד את המדריך", "לקבלת ייעוץ בחינם", "לקבלת הצעה". נסו כמובן להיות כמה שיותר יצירתיים ולא משעממים, על מנת למשוך אל הגולש להקליק על הכפתור.

 

היו יצירתיים - ספיישל

 

צרו תחושה של דחיפות

נצלו את הפחד של הגולשים שלכם מפספוס השירות או המוצר שאתם מציעים. נסו לגרום להם להבין שהם חייבים להקליק על הכפתור ולקבל את ההצעה שלכם ברגע זה. דוגמאות: "המחיר מוגבל לשבוע בלבד", "3 ימים אחרונים למבצע", "50% הנחה לנרשמים היום". נוסף על כך, עשו שימוש במספרים. ידוע כי גולשים מגיבים היטב למספרים, במיוחד כאשר מדובר על הנחות ומבצעים. תגובה זו יוצרת רכישה אימפולסיבית אצל הגולש, ומגדילה את המכירות.

 

זמן מוגבל - ספיישל

 

צבע הכפתור

נעשו מחקרים רבים וישנה תורה שלמה על עניין הצבעים וכיצד הם משפיעים על ההחלטות שאנו מקבלים. לכן, כאשר אתם בוחרים צבע לכפתור עשו זאת בחוכמה. בחרו בצבע בולט שימשוך את העין של הגולשים. כמו כן, הקפידו לבחור בצבע שלא יבלע בעיצוב הכללי של הדף, אלא שיתאים לו בצורה נגדית, כלומר, אם דף הנחיתה מעוצב בגווני ירוק, כדאי שהכפתור יהיה כחול, אדום או כתום, אך בטח לא בגווני ירוק. השתדלו לא לבלבל את הלקוח הפוטנציאלי בעיצוב צבעוני ועמוס.

נראות במובייל

אל תשכחו לעשות בדיקה כיצד נראה הכפתור במובייל. גולשים רבים עושים היום שימוש במובייל יותר מאשר בדסקטופ ולכן כדאי מאוד להקפיד על חווית המשתמש של האתר או דף הנחיתה וכמובן של הכפתורים עצמם במובייל. זכרו שבמובייל יש פחות מקום ולכן אולי תצטרכו לשקול שימוש בטקסטים אחרים.

 

נראות במובייל לעומת דסקטופ - ספיישל

 

A/B testing

במידה ואתם שולחים ניוזלטר ללקוחות שלכם, ואתם עדיין לא בטוחים איך לעצב את כפתור ההנעה לפעולה, או מה בדיוק לכתוב עליו, תוכלו תמיד לבצע A/B testing. כך תוכלו לבחון מה עובד טוב יותר. יכול להיות שלקהל הלקוחות שלכם מתאים כפתור עגול ולא מרובע, בצבע כחול ולא בירוק וכו'. רק לאחר שתכירו את הקהל שלכם תוכלו באמת לדעת מה הכפתור המתאים ביותר.

 

A/B testing - ספיישל