הדרך הפשוטה לנהל את התגיות באתר
מנהל התגים - ספיישל

הדרך הפשוטה לנהל את התגיות באתר

על היתרונות של Google Tag Manager

אנו עושים שימוש בקודים רבים על מנת לבצע מעקבים אחרי הפעילות באתר שלנו. קחו לדוגמא את הקוד של גוגל אנליטיקס שהטמעתו באתר נותנת לנו מידע רב כגון: כמות כניסות לאתר, דפים נצפים, כמות כניסות מדסקטופ לעומת מובייל, הדפדפן ממנו גלשו באתר שלנו, שפת הממשק ועוד. תג נוסף לדוגמא הוא הפיקסל של פייסבוק שמאפשר לבנות קהלים, לבצע אופטימיזציה לקמפיינים ומעקב המרות.

הטמעת התגים

ההטמעה של תגים אלו יכולה להיות תהליך מסובך, במיוחד למי שלא ממש מבין גדול בקודים ובתכנות. לא כל בעלי אתרים הם גם מתכנתים המסוגלים להוסיף קוד כזה או אחר באתר שלהם. כמו כן, תגים מסוימים צריכים להיות מוטמעים ב -HTML בחלק של ה-Head וחלקם ב-Body. חלקם צריכים להיות מוטמעים בכל עמודי האתר וחלקם רק בעמודים מסוימים. בקיצור, ניהול התגים הופך להיות מאוד בעייתי וכל התהליך הופך למסורבל.

 

הטמעת תגים - ספיישל

מנהל התגים של גוגל

כאן נכנס לתמונה Google Tag Manager המשמש ככלי לניהול כל התגים באתר ממקום אחר. זהו בעצם כלי חינמי של גוגל המאפשר לנהל בקלות תגים ומקטעי קוד במקום לערוך אותם ישירות בקוד המקור של האתר או האפליקציה הרלוונטית. כל מה שעלינו לעשות הוא להטמיע קוד אחד באתר ודרכו לנהל את שאר הקודים.

יתרונות נוספים בשימוש בגוגל תג מנג'ר:

ביצועים גבוהים יותר – הטמעת תגים רבים יכולה לפגוע באתר ולגרום לביצועים חלשים יותר כגון: פגיעה במהירות האתר, פגיעה בטעינה, פגיעה בחווית המשתמש הגורמת לאחוזי נטישה גבוהים ואחוזי המרה נמוכים. פעמים רבות מפסיקים להשתמש בתג מסוים ולכן נמצאים הרבה שאריות של קוד שכבר לא בשימוש. הימצאות של קטעי קוד כאלו גורמים להאטה של האתר ולכל שאר הבעיות שציינו למעלה. גוגל תג מנג'ר מצריך הטמעה של קוד אחד בלבד ומונע את כל הבלאגן סביב קודים ותגים לא רלוונטיים. הקוד של Google Tag Manager הוא קוד א-סינכרוני ולכן הוא אינו מעכב את הטעינה של רכיבים אחרים.

 

שיפור ביצועי האתר - ספיישל

 

ירידה בפנייה למחלקת פיתוח – גם אם אתם לא מתכנתים גדולים ובעלי ניסיון טכני מועט מאוד, אתם יכולים להטמיע את התג בקלות. במקום להפיל על אנשי הפיתוח כל פעם מחדש את הצורך בהטמעת תג חדש, במקרה הזה הם צריכים להתקין קוד אחד בלבד. פתרון זה מאפשר לכל אחד לנהל בקלות וביעילות את האתר מבלי צורך לפנות למתכנת או מפתח בכל פעם שנדרש שינוי כלשהו בקוד האתר.

התקנת התג

כותבים בגוגל – google tag manager ונרשמים חינם עם חשבון גוגל, כמו שמתחברים לגוגל אנליטיקס. רושמים את שם החשבון, ועוברים לשלב הבא – Container name. בתוך כל חשבון אפשר להקים קונטיינרים (Containers) נפרדים. בחלק הזה מכניסים את כתובת האתר שלנו, בלי תוספים מיוחדים כמו /, : וכו', אלא רק את הכתובת כמו שהיא. מסמנים WEB, מקליקים על Create ומאשרים את תנאי השימוש. לאחר יצירת החשבון ואישור תנאי השימוש, תקבלו את הפיקסל של גוגל תג מנג'ר אתו יש להטמיע בחלק העליון של ה-body  באתר שלכם. לאחר ההטמעה של תג זה תוכלו להוסיף לו כמה תגים שתרצו.

Google Tag Assistant

לבלי דפדפן גוגל כרום מומלץ להוסיף את התוסף של גוגל Tag Assistant. תוסף זה הוא חינמי והוא עוזר לנו לוודא שהתגים המותקנים באתר שלנו מותקנים כראוי, כולל Google Tag Manager. כל מה שצריך לעשות הוא לגשת לדף מסוים באתר וכלי זה יראה לנו אילו תגים מותקנים בו והאם יש בו בעיות מסוימות.