5 סיבות טובות למה מסעדנים צריכים אתר עצמאי
חמש סיבות למה מסעדן צריך לבנות אתר עצמאי

5 סיבות טובות למה מסעדנים צריכים אתר עצמאי

יש לכם מסעדה, המקום מרשים, האוכל נהדר וההנאה גדולה. אתם מארחים קהל קיים ומחפשים תמיד אחר קהל חדש, שיגיע להנות, להרגיש, לבלות ולהמשיך להפיץ את הבשורה, אם זה ברשת, אם זה בין חברים וכך הלאה.

עכשיו, אותו קהל חדש שאתם תרים אחריו (ויש לא מעט דרכים להגיע אליו) מחפש חוויה מלאה של בילוי, הוא שמע עליכם ועל עוד כמה מסעדות מומלצות, ואחד הדברים הראשונים שהוא יעשה הוא לחפש על אותן מסעדות קצת יותר מידע, קודם בגוגל ואז אולי בפייסבוק. הוא רוצה לראות מה הוא יקבל, הוא לא רוצה לטעות, הוא ינסה להרגיש מה החוויה שהוא יכול להשיג מאותה מסעדה שהוא יחליט להזמין מקום, והדבר הראשון שהוא יפגוש זה את האתר שלכם.

זו הסיבה העיקרית מדוע כל מסעדה צריכה לבנות אתר אינטרנט, ועכשיו השאלה היא איזה אתר.

 

אתר עצמאי למסעדת פישופ שרונה
אתר עצמאי למסעדת פישופ בשרונה. (צילום: בן יוסטר)

 

בתחום הזה ישנם שני סוגי אתרים

אחד, אתר בתוך פלטפורמה קיימת. כלומר, אתר שמחובר לפורטלי מסעדות הקיימים, שהוא חלק מהפורטל והוא נשען עליו, זאת אומרת שהוא דיי מוגבל.

השני זה אתר עצמאי, אתר זה יכול להיות מבוסס תבנית או מותאם אישית לפי בחירה, ולכל אחד מהם יש יתרונות אחרים, אך החשוב ביותר שזה אתר עצמאי שלך.

 

בניית אתר עצמאי למסעדת גרינברג
אתר עצמאי למסעדת גרינברג באזורי חן, תל אביב. (צילום: דן פרץ)

היינו יכולים לאסוף הרבה סיבות ויתרונות לאתר עצמאי אך הסתפקנו ב-5 סיבות עיקריות:

עיצוב ונראות מובלטת – הבלט את המסר המרכזי שלך על ידי עיצוב מושך ויחודי רק למסעדה שלך.

הדבר הבסיסי ביותר הוא שתוכל להעביר כמה שיותר את הנראות ואת התחושה של האווירה במסעדה דרך אתר האינטרנט, שהוא הדבר הראשון שגולשים יראו כאשר יחפשו אותך בגוגל. אתר עצמאי נותן גמישות רבה ובאמצעות שימוש במיתוג והעמדה נכונה של תמונות אוירה, האתר יקבל נראות טובה, מרשימה והעברת מסר חד ומדויק.

שקיפות מלאה – הבן את הפרסום שלך וגלה מה באמת עושה התקציב שלך.

כשהאתר הוא באמת שלך, זה אומר שהוא הנכס שלך ויש לך את היכולת לדעת מידע רב על הגולשים שנכנסו לאתר שלך. כל זה מתבצע על ידי כלי שנקרא אנליטיקס, כלי של גוגל, הוא חינמי וניתן לדלות ממנו כמה כניסות היו לאתר שלך, מאיפה הגולשים הגיעו, האם אתה מקבל כניסות לאתר מהפרסום שלך מאתרים ואינדקסים וכמה כניסות והאם זה שווה את העלות מול התועלת. אנליטיקס אמיתי עם כל המידע הזה שחשוף בפניך בכל רגע נתון ניתן להטמיע רק באתר עצמאי.

קידום בגוגל – קדם את האתר שלך עצמאית בגוגל ותשיג קהל חדש.

בכל חודש יש אלפי חיפושים בגוגל, גולשים המחפשים אחר מידע רלוונטי שקשור לתחום שלך, לדוגמא: מסעדות איטלקיות בתל אביב, מסעדות מומלצות בתל אביב, מסעדה לאירועים בהרצליה והרשימה עוד ארוכה.

הופעה של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל במגוון ביטויים רחב יכול להביא לך מאות וגם אלפי כניסות לאתר של קהל חדש שיכול להיות מאוד רלוונטי עבורך. זה נקרא קידום אורגני והוא מתאפשר רק עם אתר עצמאי.

מותאם לכל המכשירים – חדשני ורספונסיבי לכל גדלי המסכים, נייחים טאבלטים וסלולר.

יותר ויותר גולשים בסלולר, במקרים מסויימים ובעיקר בתחום האוכל, כבר יותר מ60% מחפשים דרך הסלולר. לכן, חשוב מאוד שקהל הגולשים יוכל להתרשם מהאתר ומהמסעדה גם דרך מכשיר הסלולר שלו, כלומר הוא צריך התאמה אמיתית. תאימות אמיתית של האתר לסלולר הוא יכולת של האתר להיות ריספונסיב, להציג את כל התוכן הרלוונטי ולהעביר במסך הקטן את אותה החוויה שקיימת על המסך הגדול באתר הרגיל.

פרסום חכם – פרסום רימרקטינג וחשיפה מדויקת לקהל שבאמת מחפש אותך.

פרסום רימרקטינג הוא הדרך היעילה והמדויקת ביותר לדבר עם הקהל שלך ועם גולשים שכבר גלשו אצלך באתר. הוא נותן לך את הגישה לחשוף סועדים שכבר ביקרו במסעדה או גלשו באתר למסרים נוספים, דילים, ערבי קונספט והנעה לפעולה מהירה כמו הזמנת מקום. הפרסום עצמו מופיע באתרים מובילים כמו ynet, מאקו, הארץ, דה מרקר, גלובס, וואלה, יו-טוב ועוד. פרסום חכם ושליטה על התקציב מתאפשרים רק בעזרת אתר עצמאי.

 

עכשיו רק נשאר לכם לבחור באיזה צד אתם רוצים להיות.